از همه‌ي ما يک‌بار يا بيشتر اين را پرسيده‌اند که اگر مي‌توانستيم پنج نفر را، زنده يا مرده، براي شام دعوت کنيم چه کساني را انتخاب مي‌کرديم. چه مي‌شد اگر همان اسم‌هايي که هميشه خواب بودن سر يک ميز با آن‌ها را در سر داشتيم انتخاب مي‌کرديم و تمام آن‌ها واقعاً به مهماني شام ما مي‌آمدند؟ اين‌ سؤالات همان چيزي است که در رمان جذاب ربه‌کا سرل قرار است درباره‌شان بخوانيم. رمان شام با آدري هپبورن،‌ داستاني است از جنس لذت‌بخش رئاليسم جادويي که در رمان من پيش از توي جوجو مويز نيز شاهدش بوديم.

رماني شام با آدري هپبورن با عنوان اصلي The Dinner List ، اثر ربه‌کا سرل در سال ???? به بازار آمد. برگردان فارسي اين اثر با ترجمه‌ي ميلاد بابانژاد و الهه مرادي و به همت نشر نون در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

در ادامه درباره‌ي اين اثر جذاب و خواندني ربه‌کا سرل بيشتر مي‌خوانيم.

ليست مهمان‌ها!

«يک ساعت منتظر بوديم. اين چيزي بود که آدري هپبورن گفت. باکمي تندي، کلماتش تأکيدي داشتند تا اطمينان حاصل کند متوجه آزردگي‌اش شده‌ايم. آن موقع اولين چيزي که در ذهنم بود آن بود که آدري هپبورن عصباني است؛ نه اينکه آدري هپبورن شام مهمان من است!»

سال‌ها پيش، سابرينا همان کار قديمي را تکرار کرد. تصور کرد که اگر مي‌توانست هر پنج‌نفري را که دلش بخواهد به مهماني شام تولدش دعوت کند، چه کسي را دعوت مي‌کرد. مسلماً آن زمان فکر نمي‌کرد روزي قرار است اين خيال او به واقعيت بپيوندد، چه برسد به اينکه اين مهماني شام تبديل شود به تأثيرگذارترين جلسه مشاوره‌اي که او در عمرش داشته. اما در ليست مهماني سابرينا نام چه کساني آورده شده است؟

البته که مهمان شماره‌ي ? بهترين دوستش جسيکا است. ازنظر جسيکا که خود قلباً انساني احساساتي‌ است، روابط حتماً بايد به ازدواج و بچه ختم شوند؛ پس او خود را درگير روابط پيش‌پاافتاده نکرده است و تنها شاهد رابطه‌ي عاشقانه و پرپيچ‌وخم سابرينا و توبياس و ناتواني‌شان در به ثمر نشاندن اين رابطه بوده است.

توبياس، مهمان شماره‌ي ? هم در مهماني حضور دارد. مشخص است که او همچنان عاشق سابرينا است. سرل در برخي فصل‌هاي کتاب به مهماني شام پرداخته و برخي فصل‌هاي ديگر را به رابطه‌ي  سابرينا و توبياس اختصاص داده است. سرل در اين فصل‌ها داستان آشنايي و جدايي آن دو را به‌آرامي روايت مي‌کند و اين مهماني شام براي آن‌ها کمک بزرگي است تا زيروبم رابطه‌شان را درک کنند و به آينده‌اي بهتر اميدوار باشند.

مهمان شماره‌ي ? و ? نيز به گذشته‌ي سابرينا مربوط‌‌‌اند: کنراد، استاد سابق فلسفه‌اش. همان کسي که ماجراي سابرينا و توبياس در سفري که او ترتيب داده بود آغاز شد؛ و رابرت، پدرش. پدري که زماني که سابرينا تنها ? سال داشت، قالش گذاشت تا بتواند در کاليفرنيا با زني ديگر زندگي ديگري آغاز کند.

مهمان شماره‌ي پنج اما شخص به خصوصي است! آدري هپبورن زيبا و جذاب و بااستعداد. زني که تمام کساني که سر ميز هستند،احتمالاً به‌جز جسيکا، تحسينش مي‌کنند و او را الگو مي‌دانند. حضور او است که سبب مي‌شود غيرممکن، ممکن به نظر بيايد. اوست که اين مهماني شام را جادويي مي‌کند.

مهماني برگزار مي‌شود و مهمان‌ها گپ و گفتشان با سابرينا را به سمت موضوعاتي چون عشق و خانواده سوق مي‌دهند؛ سابرينا فرصت مي‌يابد حقيقت را درباره‌ي رابرت بفهمد و به رابطه‌اش با توبياس جان دوباره‌ ببخشد. چند پل شکسته ميان او و ديگران شايد تا پايان عصر، تعمير شوند و شايد صلاح آن باشد که بقيه‌شان شکسته باقي بمانند.

گفتن از موضوعات جدي با چاشني خيال

رمان شام با آدري هپبورن در نگاه اول شايد تنها کتابي سبک و جالب به نظر برسد؛ اما اين هنر ربه‌کا سرل است که کشمکش‌هاي خانوادگي و احساسي سابرينا را که شايد تجربه‌ي خيلي از ما نيز باشد، در چنين قالب جذابي به مخاطب عرضه کند. سابرينا در تلاش است بفهمد چرا پدرش در پنج‌سالگي او را رها کرد؛‌ سعي دارد روي دوستي مصنوعي و از سر اجبارش با جسيکا کار کند و به رابطه‌ي ده‌ساله‌اش با توبياس سروساماني بدهد. سرل در هر فصل به‌راحتي داستان را ميان گذشته و حال به حرکت درمي‌آورد؛ داستان را چنان هوشمندانه در قالب چند بخش روايت مي‌کند که خواننده مجذوب باقي بماند و بخواهد عاقبت تمام اين ماجراها را بداند.

کتابي که خيال‌پردازي‌تان را به کار مي‌گيرد

شام با آدري هپبورن رماني است مملو از عشق و جادو. اين رمان کاري مي‌کند دست‌وپايتان شل شود و در ذهن خيال برگزاري مهماني شام خودتان و ليست مهمان‌هاي خودتان را در سر بپرورانيد؛ باعث مي‌شود از خود بپرسيد اگر اين اتفاق براي شما نيز رخ دهد چه؟ آن شب مي‌توانيد با تمام کسي که دوستشان داريد يا از دستشان داده‌ايد سر يک ميز بنشينيد و بالاخره فرصت گفتن حرف‌هايي را که مدت‌ها آرزوي گفتنشان را داشتيد، پيدا کنيد. مطالعه‌ي اين کتاب شايد فرصت خوبي باشد تا جزييات روابطتان را در ذهن بياوريد و شايد براي تغيير برخي مسائل پيش‌قدم شويد.

بخشي از کتاب

آدم‌ها در رابطه يا گل‌اند يا باغبان. دو گل نبايد باهم در يک رابطه باشند. آن‌ها کسي را مي‌خواهند که حمايتشان کند و مراقبشان باشد و کمک کند رشد کنند… آدم‌هايي هستند که مانند گل‌اند و آدم‌هايي هم هستند که نقش باغبان را بازي مي‌کنند. باغبان‌ها کارشان نگهداري است. اگر دو گل باهم باشند نگهداري‌اي صورت نمي‌گيرد و همه‌چيز نابود مي‌شود.

شام با آدري هپبورن رماني است تلخ و شيرين که از عشق، فقدان و زندگي کردن با خاطرات حرف مي‌زند. اين اثر در سال ?? از پر‌‌هاي نشر نون بوده و اگر شما نيز علاقه‌مند به مطالعه‌ي آن هستيد، همين حالا مي‌توانيد کتاب شام با آدري هپبورن را از وب‌سايت کاواک خريداري نماييد.

خريد کتاب شام با آدري هپبورن از کاواک

 


دانلود رایگان کتاب آدري ,سابرينا ,هپبورن ,مهماني ,کتاب ,شايد ,آدري هپبورن ,مهمان شماره‌ي ,هپبورن رماني ,روايت مي‌کند ,برخي فصل‌هاي ,آدري هپبورن رماني منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خوشمزه ترین مزه ها دبیرستان پسرانه امام علی (ع) انواع سئو سایت اینترنتی شب آتلیه بارداری در فرمانیه يادگاري كه در اين گنبد دوار بماند ... کــربــلا|پــایــگــاه حـــفــظ ونــشر آثــار کربلایی صادق سحرخوان